3 elementen die essentieel zijn voor iedere klantgerichte ondernemer!
Vraag 100 ondernemers wat ze belangrijk vinden en zeker 90 ervan zeggen: de klant. Klanten geven bedrijven bestaansrecht. Zonder hen houdt het op. Klantgericht ondernemen lijkt daarom een vanzelfsprekendheid. Toch vragen veel ondernemers zich af hoe ze dat het best kunnen doen. Bent u benieuwd hoe u tot de beste klantgerichte strategie komt? Lees dan deze blog, want hierin behandelen we drie elementen die voor iedere klantgerichte ondernemer essentieel zijn!
HELDERHEID
Weet waarvoor u staat. Klantgerichtheid draait om de juiste balans tussen service en eigen visie. Communicatie is daarin essentieel. Ook in het scheppen van heldere verwachtingen is communicatie doorslaggevend. Door duidelijk te zijn over mogelijkheden en goed te luisteren naar de wensen haalt u samen met de klant het maximale resultaat uit de beschikbare middelen. Transparantie en openheid zijn onmisbaar in een klantgerichte strategie. Communicatie de sleutel tot optimale klanttevredenheid.
VERBINDING
Tegenwoordig zijn er tal van kanalen waarmee de klant u kan bereiken: email, telefonie, social media, ticket systemen enz. Voor uw klant is dat natuurlijk erg prettig, maar voor u kan het ook verwarrend zijn. Wordt ieder kanaal wel in de gaten gehouden, bijvoorbeeld? In een tijd waarin online reviews steeds dominanter worden in de beoordeling van uw bedrijf, is een goede opvolging van ieder klantcontact uiterst belangrijk. Zorg daarom dat u de verschillende communicatietools, ICT-middelen én software zo met elkaar verbindt, dat u optimaal verbonden bent met uw klant.
RESULTAAT
Resultaat is zeer belangrijk in een klantgerichte strategie. Vaak horen we de vraag: ‘wat levert het me op?’ En die vraag is meer dan terecht. Het antwoord op die vraag is helder: klantgericht ondernemen leidt tot tevreden klanten, die klant blijven, die u aanbevelen bij anderen, die zelf betere resultaten gaan boeken door de oplossing die u voor hen heeft ontwikkeld vanuit uw eigen visie. Bovendien wordt door toepassing van de juiste koppeling van systemen de klant beter bediend én worden processen vele malen efficiënter. Zowel u als de klant ervaart betere resultaten. Het mes snijdt dus aan twee kanten!
Meer weten over de koppeling van ICT-middelen, systemen én software, zodat u optimaal verbonden bent met uw klant? Neem gerust contact met ons op!
Nieuwsbrief
Meld je aan voor de CCIT Nieuwsbrief
Een maandelijkse update met frisse tips, wonderlijke content en relevante trends!
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.