• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Quick scan
  • Support
  • Kennisbank
088 - 11 69 699

CCIT

ICT bedrijf Rotterdam

  • Verrassend verbonden
  • Communicatie
    • Systeemkoppelingen
    • Callboss
    • Micosoft Teams
  • IT
    • Cloud
    • VoIP
    • Netwerken
    • Beheer
    • Migratie
    • Consultancy
  • Over CCIT
  • Nieuws
  • Contact

3 tips om optimaal verbonden te zijn met je klant!

Nieuws · 21 maart 2019

3 tips om optimaal verbonden te zijn met je klant!

Als klantgerichte ondernemer wil je altijd optimaal verbonden zijn met je klant. Klinkt logisch, toch? Maar hoe leg je een duurzame verbinding? Hoe zorg je voor de juiste balans? En welke tools heb je nodig om je klant optimaal van dienst te zijn? In deze blog geven we drie tips om optimaal verbonden te zijn met je klant!

Communicatie is key

Het lijkt nogal voor de hand te liggen: communicatie als belangrijke factor om verbonden te zijn met je klant. Toch mag je niet onderschatten hoe belangrijk goede communicatie is. Het zorgt er namelijk voor dat je jouw klant begrijpt. Klanten hebben vaak wel een beeld van wat ze nodig hebben, maar weten niet precies hoe ze dat moeten invullen of vormgeven. Samen kom je tot de kern van de vraag en vanuit jouw expertise kun je dan de optimale oplossing leveren. Goede, open communicatie zorgt er óók voor dat alles duidelijk is, voor beide partijen. Het managen van verwachtingen is daar een belangrijk onderdeel van. Door goed en helder te communiceren over de mogelijkheden behorend bij een bepaald budget, kunnen er geen misverstanden ontstaan.

Visie als leidraad

Om klantgericht te ondernemen is visie cruciaal. Wat is jouw identiteit? Hoe wil je bekend staan? Wat bied jij je klanten en waarom zouden ze niet naar je concurrent moeten gaan? Een heldere visie helpt bij het formuleren van de antwoorden op al die vragen. Vanuit die sterke visie kun je jouw klanten het best bedienen. Als je die intern én extern goed kunt verwoorden, ben je optimaal in verbinding met je klant. Het gaat er namelijk niet om dat je in verbinding bent met iedereen. Nee, de juiste positionering – ontwikkeld vanuit jouw visie- zorgt ervoor dat je juist jouw doelgroep bedient, dat je hen de perfecte oplossing biedt. Daarom is visie leidraad voor de optimale verbinding met je klant.

Tools voor connectie

E-mail, telefonie, social media, ticket systemen. Er zijn genoeg tools en instrumenten op de markt om met je klant in verbinding te zijn. Gevaar is om ze voor de zekerheid allemaal maar te gebruiken, zodat je zeker weet ‘dat je niets mist’. Maar heb je het overzicht om alles te volgen? Weet je zeker dat alle kanalen worden bijgehouden? Soms is het beter om een selectie te maken die past bij jouw organisatie en je doelgroep. En er is ook software die al het verkeer op een slimme manier met elkaar verbindt, zoals GENESYS, bijvoorbeeld. Wat in ieder geval belangrijk is? Dat je verschillende communicatietools, ICT-middelen én software zo met elkaar verbonden zijn, dat jij optimaal verbonden bent met jouw klant.

Meer weten over de optimale verbinding met jouw klant? Neem contact met ons op! Of download onze whitepaper klantgericht ondernemen!

Mirjam Worst

Communicatie specialist

BEL 088 - 11 69 699

MAIL mirjam@ccit.nl

Download onze whitepaper

Meer Communicatie

  • Systeemkoppelingen
  • Callboss
  • Microsoft Teams
unnamed

Nieuwsbrief

Meld je aan voor de CCIT Nieuwsbrief

Een maandelijkse update met frisse tips, wonderlijke content en relevante trends!

Menu

  • Verrassend verbonden
  • Over CCIT
  • Nieuws
  • Contact
  • Quick scan
  • Support
  • Kennisbank

Communicatie

  • Systeemkoppelingen
  • Callboss
  • Microsoft Teams

IT

  • Cloud
  • VoIP
  • Netwerken
  • Beheer
  • Migratie
  • Consultancy

CCIT

Willem Molenbroekplein 5

3071 MK Rotterdam

088 - 11 69 699

info@ccit.nl

Maandag - vrijdag 09:00 - 17:30

Bank

NL40 TRIO 0391 1877 08

KvK

86658492

BTW

NL 8640 39037 B01

CCIT © 2018 | Privacyverklaring | Algemene voorwaarden

Categorie: Nieuws

Vorig bericht: « HUB Footwear: “Onze ICT moet gewoon goed werken. CCIT zorgt daarvoor!”
Volgend bericht: Moderne ICT en een duidelijk verhaal. “CCIT maakt waar wat ze zeggen!” »

Lees Interacties

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Copyright © 2025 · UBO Theme on Genesis Framework · WordPress · Log in

We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.Akkoord!Privacyverklaring